MINIVERSUM
Általános Szerződési Feltételek
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) az Ulbuland Kft. (székhely: 2657 Tolmács, Arany János utca 2.; cégjegyzékszám: 12-09-008534; adószám: 24375539-2-12) által üzemeltetett MINIVERSUM (a továbbiakban: „Szolgáltató”), és a Szolgáltató által a www.miniversum.hu weboldalon (a továbbiakban: „Weboldal”) keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi és időpontfoglalási szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: „Ügyfél”) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: „Felek”). Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a Weboldalon keresztül történik.
1 ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK, VÁSÁRLÁSI FELÜLET
1. Általános információk
1.1. - A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a Weboldalon található elektronikus vásárlási felületen (a továbbiakban: „Vásárlási Felület”) keresztül történik. A Vásárlási Felületen történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény szabályozza.
1.2. - A Szolgáltató az Ügyfél részére az alábbi feltételek szerint nyújtja internetes szolgáltatásait. Ezeket a feltételeket a Felek elfogadják és magukra nézve kötelező érvényűnek tekintik.
2. A rendelés folyamata és a vásárlás feltételei
2.1. - A Vásárlási Felületen keresztül megvásárolni kívánt termék főbb jellemzőit az adott termék melletti leírás tartalmazza. Az ismertető leírás téves értelmezéséből eredő károkért felelősséget a Szolgáltató nem vállal. A Szolgáltató a megfelelő gondossággal kezeli a honlapon szereplő információkat, azonban azokban változás, elírás mindezek ellenére lehetséges.
2.2. - A Szolgáltató az adatbázisában található képektől való esetleges eltérésekért felelősséget nem vállal, de törekedni köteles rá, hogy a képek lehetőség szerint a valóságot ábrázolják.
2.3. - A kiválasztott termékek, a termékek mellett található „Kosárba” feliratú gombra kattintva tehetőek a kosárba, a mennyiséget számmal átírva beállítható a kívánt mennyiség. A jegyrendelés felülete alatt található „Összesítés” pont alatt a kosárba rakott tételek láthatóak. Az „X” gomb segítségével a kiválasztott termék egyszerűen eltávolítható.
2.4. - Amennyiben az Ügyfél a vásárlását befejezte, és szeretné megrendelni a kiválasztott terméket, úgy a fizetési mód megadását követően (bővebben jelen Ászf. 4. pontjában) regisztráció, illetve bejelentkezés után megrendelheti a terméket. Új felhasználóként regisztrálnia kell, vagy ha már korábban regisztrált, úgy felhasználónevével és jelszavával beléphet. Az adatok ellenőrzése és az ÁSZF elfogadása után, a rendelés, a „Megrendelés véglegesítése” gombbal lezárható.
2.5. - A Vásárlási Felületen, a „Megrendelő adatai” cím alatt található szövegdobozok kitöltésével illetve, a Főoldalon található „Belépés” dobozban található, Regisztráció gombra kattintva, az ott található adatlap kitöltésével kerülhet sor a regisztrációra. A regisztrációhoz az alábbi adatok megadása szükséges: név, telefonszám, egy valós e-mail cím és egy választott jelszó. A regisztrációhoz be kell pipálni a jelen ÁSZF és az Adatvédelmi és Adatkezelési Szabályzat megismeréséről és elfogadásáról szóló üres négyzetet. Az Ügyfélnek lehetősége van a hírlevél küldéséről szóló üres négyzet bepipálására is. Hírlevél igénylése esetén az Ügyfél hozzájárul ahhoz, hogy marketing és promóciós célokból a Szolgáltató hírleveleket küldjön a részére. Hírlevél igénylése esetén lehetőség van a hírlevelekről leiratkozni. A leiratkozás akként történik, hogy az egyes hírlevelek alján történő „leiratkozás” hivatkozásra (linkre) kattintva a hírlevél címzettje megerősíti leiratkozási szándékát.
2.6. - A „Regisztrálás” gombra kattintva a regisztráció véglegessé válik. Az Ügyfél a Weboldalon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a Weboldalon közzétett Adatvédelmi és Adatkezelési Szabályzat feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi és Adatkezelési Szabályzatban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul.
2.7. - Az Ügyfél a regisztrációja megszüntetését az info@miniversum e-mail címre a regisztrált e-mail címről küldött levéllel kérvényezheti. A Szolgáltató a kérelem beérkezésétől számított 30 napon belül dönt arról, hogy annak helyt ad vagy azt elutasítja.
A regisztráció megszüntetése csak akkor kérelmezhető, ha
- a) az Ügyfél utolsó Vásárlási Felületen keresztül végzett tranzakciója óta 30 nap eltelt; és
- b) az Ügyfélnek nem áll fenn tartozása a Szolgáltató felé; és
- c) az Ügyfélnek nem áll fenn túlfizetése a Szolgáltatóval szemben.
Az a) feltétel meghiúsulása esetén a kérelem a Szolgáltató részéről elutasításra kerül. A b) és c) feltételek meghiúsulása esetén – amennyiben a) feltétel teljesül – a tartozás befizetése illetve a túlfizetés visszafizetése után a Szolgáltató a kérelemnek helyt ad.
Amennyiben a Szolgáltató a kérelemnek helyt ad, az Ügyfél regisztrációja, valamint ezzel együtt az abban szereplő (személyes) adatok - a jogszabályi kötelezettség által megőrizni rendeltek kivételével - törlésre kerülnek.
2.8. - A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
2.9. - A Szolgáltató az Ügyfél vételi ajánlatának (megrendelésének) megérkezését követően köteles az Ügyfél részére a vásárlást elektronikus úton (e-mailben) visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül Ügyfél részére nem érkezik meg, akkor a Szolgáltató ajánlati kötöttsége, illetve az Ügyfél bárminemű kötelezettsége minden további feltétel nélkül, automatikusan megszűnik.
2.10. - A visszaigazoló e-mail tartalmazza a megrendeléssel kapcsolatos összes információt, rögzíti a szerződés létrejöttét, illetve a várható szállítás idejét. A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt iktatja, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi.
2.11. - A Miniversumba belépésre jogosító jegyre váltható utalvány vásárlása esetén (a továbbiakban „elektronikus utalvány”), a visszaigazoló e-mail tartalmazza az elektronikus utalványt. Az utalvány tartalmazza a megrendelt termék megnevezését, mennyiségét, nevét, a megrendelés dátumát, a beválthatóság határidejét, illetve egy egyedi hat (6) számjegyű alfanumerikus kódot, mely alkalmas az utalvány azonosítására. Az elektronikus utalványt az Ügyfél kinyomtathatja.
2.12. - Az utalvány a Miniversumba történő belépés alkalmával, a rajta feltüntetett határidő lejárta előtt, kizárólag a rajta feltüntetett belépőjegyre válható a Miniversum pénztárában. Az utalvány nem adóügyi bizonylat, a belépés alkalmával a belépőjegy kiállításával egyidejűleg a Szolgáltató a jegyről nyugtát vagy az Ügyfél kérésére számlát állít ki.
2.13. - Tekintettel arra, hogy az értesítés az Ügyfél által megadott e-mail címre történik, ezért annak elérhetősége az Ügyfél felelőssége.
3. A vételár
3.1. - A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely ha nincs külön jelölve, az általános forgalmi adót már tartalmazza. Megrendelés esetén a termék összesített ára a termék bruttó árának, és a kiszállítási hely alapján megszabott szállítási díjnak az összege.
3.2. - A Weboldalról megrendelhető termékek árainak, továbbá a szállítási díjak megváltoztatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.
3.3. - Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Vásárlási Felületre, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
4. A fizetés módja
4.1. A fizetés történhet Személyes átvétellel a MINIVERSUM pénztárában vagy bankkártyás fizetéssel.
4.2. - A bankkártyás fizetés opció kiválasztásával az Ügyfél kényelmesen és biztonságosan vásárolhat a Vásárlási Felületen. A vásárlás véglegesítését követően, a rendszer az Ügyfelet automatikusan a K&H Bank (a továbbiakba: „Bank”) weblapjára irányítja, ahol a Bank által használt, a Bank által legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyájával. A bankkártyás fizetés során az Ügyfélre a Bank által használt adatvédelmi szabályok vonatkoznak. Az Ügyfél fizetési mód kiválasztásánál "fizetés bankkártyával" feliratra kattintva, majd a Bank fizetési szerverén a kártya számát, lejárati dátumát és háromjegyű biztonsági kódját megadva végezheti el a műveletet. A Bank a VISA, VISA Electron, V-Pay, MasterCard, Maestro és JCB típusú kártyákat fogadja el.
A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat, a Bank csak abban az esetben fogadja el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Az Ügyfelek saját bankjuknál tudnak érdeklődni a felől, hogy bankkártyájuk felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz.
A Bank a sikeres vásárlást követően a tranzakcióról engedélyezési számot bocsát ki, amelyet érdemes felírni vagy az egész oldalt kinyomtatni. Sikertelen tranzakció esetén a Bank hibaüzenetben közli a hiba okát.
5. A szállítás módja és költségei
5.1. - A megrendelt terméket a Magyar Posta Zrt. szállítja házhoz. A házhozszállítás költsége automatikusan hozzáadódik a rendelési összeghez, amely a visszaigazoló e-mailben kerül feltüntetésre. A csomagot átvevő köteles a kiszállítás időpontjában a csomagot tételesen ellenőrizni és hiánytalan teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni. Ezt követően hiányosságokra vonatkozó reklamációkat a Szolgáltató nem fogad el.
5.2. - A szállításnak a közvetve, vagy közvetlenül az Ügyfél hibájából történő meghiúsulása esetén, a Szolgáltató követelheti az Ügyféltől a szállítási díj megtérítését.
6. Elállás joga
6.1. - Felhívjuk az Ügyfelek figyelmét, hogy a Szolgáltató által kínált jegyekre váltható utalványok esetén az Ügyfél nem gyakorolhatja az elállás jogát a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29 § értelmében.
6.2. - A Szolgáltató által kínált egyéb termékek tekintetében, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: „Ptk.”) 8:1. § (1) 3. pont alapján fogyasztónak minősülő Ügyfél a vásárlástól, a megrendelt terméket tartalmazó csomag átvételétől számított 14 munkanapon belül - figyelemmel a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szabályaira - indokolás nélkül elállhat. Az Ügyfél az elállás jogát, a fent nevezett Korm. rendelet 2. mellékletében ajánlott nyilatkozat-minta felhasználásával vagy erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.
6.3. - Az elállási jog gyakorlása esetén a termék visszajuttatásáról az Ügyfélnek saját költségén kell gondoskodnia, az elállás közlésétől számított 14 napon belül. Az Ügyfél az elállással érintett terméket utánvétellel nem küldheti vissza a Szolgáltató részére, utánvételes átvételt a Szolgáltató nem teljesít. Elállás esetén a Szolgáltató követelheti az Ügyféltől az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárai megtérítését. Ezeken kívül az Ügyfelet az elállás kapcsán semmilyen más költség nem terheli.
7. Szavatosság
7.1. - A Szolgáltató a megrendelt termékekre a Ptk. 6:159. § szabályai szerint szavatosságot vállal. Hibás teljesítés esetén az Ügyfél a kifogásáról a hiba felfedezését követő lehető legrövidebb időn belül írásban köteles tájékoztatni a Szolgáltatót (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.). A Szolgáltató az Ügyfél által bejelentett szavatossági igényről a 19/2014 (IV.29.) NGM rendelet 4. § (1) bekezdése alapján jegyzőkönyvet köteles felvenni. Hibás teljesítés esetén a megrendelt terméket a Szolgáltató a Ptk. 6:159. §-ban meghatározott szavatossági sorrend szerint:
- elsősorban kijavítja vagy kicseréli
- ha a cserére nincs mód, úgy az Ügyfél választása szerint árengedményt ad,
- vagy az Ügyfél a megrendeléstől elállhat, és kérheti a megrendelt termékért kifizetett összeg visszatérítését.
7.2. - Jelentéktelen hiba esetén elállásnak helye nincs.
7.3. - Hibás teljesítés esetén a szavatossági jogok érvényesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.
8. Adatvédelem
8.1. - Az adatkezeléssel kapcsolatosan egyébiránt az Adatvédelmi Szabályzatban foglaltak, illetőleg a vonatkozó jogszabályok irányadóak.
8.1. - Adatvédelmi nyilvántartási azonosító: NAIH-75063/2014., NAIH-75064/2014., NAIH-75065/2014
9. Szerzői jogvédelem
9.1. - A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Weboldalon, valamint a Weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
10. Felelősség
10.1. A Vásárlási Felületen való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltató semmilyen módon nem felelős az alább a teljesség igénye nélkül felsorolt pontokban foglaltakért, bármilyen okból is következtek be:
- az interneten küldött és/vagy fogadott bármilyen adat
- bármilyen működési hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza a Weboldal, illetve a Vásárlási Felület akadálytalan működését és a rendelést,
- bármilyen meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon, szoftverek nem megfelelő működése,
- adatközlési vagy informatikai hibából eredő hibás ár feltüntetése.
- bármely levél, illetve bármilyen adat elvesztése.
- bármilyen programhiba, abnormális esemény, vagy technikai hiba következményei
10.2. - A Szolgáltató bármikor szabadon megváltoztathatja bármelyik termék szállítási határidejét, a vásárlás feltételeit, szabályait. A változás Weboldalon történt megjelenés időpontjától lép hatályba.
10.3. - A Szolgáltató az árváltoztatás jogát fenntartja. A termékek minden esetben az Ügyfél részére elküldött eladási árlistán feltüntetett áron, illetve a részére visszaigazolt árakon kerülnek kiszámlázásra.
10.4. - Amennyiben az Ügyfél a Weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Szolgáltatónak. Amennyiben Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
2. JEGYFOGLALÁS
A Weboldalon lehetőség van a MINIVERSUMBA történő, megadott belépési időpont foglalására. Szabad időpont sikeres foglalása esetén, a foglalás véglegesítéséhez az Ügyfélnek új felhasználóként regisztrálnia kell, vagy ha már korábban regisztrált, úgy felhasználónevével és jelszavával beléphet. A regisztrációra a jelen ÁSZF I./2.5. – 2.7. pontjaiban foglaltak alkalmazandóak. Az időpontfoglalás véglegesítését követően az Ügyfél által megadott e-mail címre a Szolgáltató visszaigazolást küld. A visszaigazoló e-mail tartalmazza a foglalással kapcsolatos összes információt. A lefoglalt időpontban a visszaigazoló e-mailben található foglalási azonosító szám és a felhasználónév együttes közlésével lehet a MINIVERSUMBA soron kívül belépni.
3. EGYÉB
- A Szolgáltató és az Ügyfél közötti jogviszonyra, továbbá jelen ÁSZF-re a hatályos magyar jogszabályokat, így különösen a Ptk. és a kapcsolódó jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni. Az Ügyfél minőségi kifogása esetén a hatályos fogyasztóvédelmi jogszabályok, így különösen a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet rendelkezései irányadóak. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet speciális rendelkezéseit kell alkalmazni.
- Az Internet globális jellege miatt az Ügyfél elfogadja, hogy a Weboldal használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el. Amennyiben a Weboldal használatával összefüggő bármely tevékenység az Ügyfél államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag az Ügyfelet terheli a felelősség.
- Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:
- Bejegyzés a vásárlók könyvébe (A vásárlók könyve a MINIVERSUMBAN elérhető. Az ide írott bejegyzésekre a Szolgáltató 30 napon belül írásban válaszol.)
- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál (Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.)
- Békéltető testület (A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél.)
- Bírósági eljárás (Az Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Ptk., valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.)
- A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. A módosítások életbe lépésekor a regisztrált felhasználóknak az oldalra történő bejelentkezéskor azokat kifejezetten el kell fogadniuk az oldal használatához.
Budapest, 2018. május 23.